Home > General > La tonalitat vermella s’imposa als mercats

La tonalitat vermella s’imposa als mercats

22/10/2020

La jornada d’ahir havia de començar amb ganes, però a mesura que avançaven les hores el pessimisme s’imposava als mercats. Tan sols vèiem una mica de verd a l’S&P-500 a l’hora de tancament de les borses europees (caigudes generalitzades properes a l’1,5%). L’enduriment de les mesures per intentar contenir la Covid és una de les principals preocupacions del inversors i aquesta incertesa general amb la qual es conviu és el gran enemic del mercat. En aquest context de poc servia publicar bé resultats o que demòcrates i republicans poguessin arribar a un acord sobre el tan esperat paquet d’estímuls fiscal. Estem en plena campanya de presentació de resultats. Del costat americà han publicat prop d’un 15% de les empreses. Cert que és una xifra baixa per emetre conclusions, però de moment la tonalitat que es desprèn és relativament bona. Alguns exemples de publicacions recents són Procter & Gamble (empresa de consum estable: segurament coneixeu algunes de les seves marques com, per exemple, Don Limpio o Gillette). La publicació va ser bona, tot destacant increments de doble dígit en productes de neteja. En canvi, Netflix presentava uns resultats per sota de les previsions del mercat. A Espanya va publicar Iberdrola, que va presentar un benefici net de 2.681 milions d’euros en els nou primers mesos de l’any (prop d’un 5% més fa un any). L’encreuament de l’eurodòlar se situava en 1,1873 (caiguda del dòlar respecte a l’euro) i l’or seguia fort sumant un 0,73%, a 1.930 dòlars per unça.

Categories: General Tags: